zaterdag 12 juli 2014

Kussens en gezelligheid.

Gezelligheid zit in een klein hoekje.


Sfeer in huis creeën, schuiven met spulletjes en nieuwe spullen bij je oude spullen laten passen. Dat is wat ik het liefste doe. Ik hou van oude stoffen, mooi kant en gehaakte spreien. Ook oude borduurwerken kan ik nooit laten liggen op markten. Maar om ze nou aan de muur te hangen, nee, liever maak ik er nieuwe woonaccessoires van. Met een nieuwe vulling en mooie stof als achterkant kan je zo een pracht van een kussen maken, helemaal handgemaakt, beetje vintage, beetje nieuw. Zoals deze: 



Een prachtig geborduurd landschap, een huis aan een rivier, geeft meteen een heerlijke sfeer aan je bank!
Voorzien van een mooie blauwe achterkant en in een lijst van oud kant. 


Of deze: 


Twee lieve hertjes tussen veldbloemen, steek voor steek met liefde door iemand geborduurd. 
Ze sieren nu dit kussen, en worden elke dag bewonderd.

Van kleinere borduurwerken maak ik speldenkussens, ik heb er weer een aantal gemaakt nadat de vorige serie met vogels was uitverkocht. Zoveel leuker bij je naaimachine als een speldendoosje, en nog praktisch ook!







Je zou meteen zin krijgen om creatief bezig te zijn! 
De achterkantjes zijn gemaakt van prachtige oude stoffen met bloemetjes.
Zo probeer ik af en toe heerlijk een dagje in te plannen om hiermee bezig te zijn, maar nog niet vaak genoeg!
Tussen de winkel, mijn werk , huishouden, inkopen doen voor de winkel en oh ja, mijn gezin in
rest er soms te weinig tijd. 
Maar de dagen dat het wel lukt, zijn dan ook extra fijn!
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten